Tiede jäsentää asioita rakentamisen tapaan, kuin rakentmisen tarpeisiin. Olennaista siinä on kuvata rakenteet ja rakennusmateriaalit. Tavallinen virhe on lisätä suoria viivoja, ruutuja ja reunoja sekä sanallistuksia ja mielikuvitusväriä tai sovinnaisia muotoiluja - itse asian valokuvamaisen kuvaamisen sijaan. Jos tästä virheestä pääsisi eroon, paranisi ajattelun laatu huomattavasti ja koulun asioita voitaisiin käsitellä jouhevammin, niille enmmän oikeutta tehden. Erilaisten lähestymistapojen ja niihin liittyvien jäsentelytapojen ja erilaisten havaintojen piirien & painotusten vaikutuksesta työn sujuvuuteen oppii blogistani http://workandfreetime.blogspot.fi , joka tosin käsittelee aikuisten työtehoa ja työn aikaansaavuuden ja mieltymysten mukaisen vapaa-ajan suhdetta.
(21.1.2018 Korjasin linkin http://workandfreetime.blogspot.fi )
Lue ensin blogin alusta ajattelukurssi http://pikakoulu.blogspot.com/2011/11/ajattelukurssi.html . Seuraavaksi ainakin näkemys, että luonnon ihaileminen, taiteet ja liikunta parantavat ajattelukykyä (2012?). Lue myös "Käytännön vinkki" (tammi 2014), ja lopuksi "Väärinkäsityksiä ajattelukyvystä" http://pikakoulu.blogspot.com/2013/07/vaarinkasityksia-ajattelukyvysta.html . Monin verroin paremmalla ymmärryksellä voisi vanhan koulun lukea nopeammin ja ymmärtää paremmin.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti